Saturday, November 3

loghat dan aku.



Assalamualaikum warga bloggers =)
huh! huhhhh!!
hello November!

sudah lama ngengak ketemu yeaaa ^-^ 
apa kabar emmbak disana?

mule berloghat indonesia ni gara-gara berkawan dengan anak melayu mix jawa.haha. Berkawan dengan pelbagai golongan dan bangsa memang best kan.Banyak benda kita boleh belajar,one of them is the language.Buat mase ni, international student yang aku jmpe.Semuanya awesome and friendly especially the Indonesian.Haiii dah putih gebu pipinye ckap pun lembut.Nigerians also okay.Sejujurnya kekadang words yang dieorg cakap tu aku kurang jelas tapi tak salahkan tanya.hehe.
Best jugak kan cakap loghat-loghat ni. Yelah kat rumah dok speaking kedah language je smpai bile jumpe customer geng senegeri habis kecoh sampai kene tegoq dengan bos gara-gara leka dok bertanye dok daerah mane laa..itu laa..ini laa..haiii..*sorry bos.
tapi aku rase dalam banyak-banyak loghat kan, loghat negeri kelantan yang aku nak kena pergi berguru hihi.sebab berseni sangat bahasa dieorang ni.Best dengar dieorg speaking tapi nak menyampuk cam tak confident pulak.kang kena gelak pulak.hihi.Aku ade best friend yang kelantanese tapi die punye loghat tak 'piaauuu' or pekat sangat.hehe aku syok dengar yang 'piaaauu' tuh bercakap.hehe.walaupun aku hanya mampu tersenyum saat dieorg berkata-kata.hehe.

eh,citer sal berloghat pulak. 
hehe
itulah special nye negara Malysia ni.Banyak bende boleh belajar dari pelbagai loghat.bangsa.kaum dan so on laa yang berwarna warni gitu. 



okay,this picture is taken at my college. hehe pergi college nak ambik hasil-hasil karya agung yang telah menyempitkan table desk lecturers.So i came untuk clearkan sikit.hehe.Hah! gambar apa diatas dan dibawah ni.hehehe.Inilah gambar aku (menyelit ) dengan hasil mahakarya student2 animasi.Terbaek wook! hehe
gilagempak kan! sepanjang wall studio dieorang full with this mural art. Terasa seperti berada dalam imaginasi dieorang pulak.sangat-sangat mengkagumkan! ^-^ 
takkan ku lepaskan peluang untuk merakamkan hasil-hasil awesome ni.hehe *walaupun bukan aku yang buat.heh.



tengok tak berita sekarang,Pasal taufan sandy.huhu.scarry..semoga Malaysians yang berada disana berada dalam keadaan selamat dan sejahtera.Semoga Allah melindungi mereka semua =) amin yaarabalamin.

4 comments:

Lorena Pizzo said...

I follow you and I hope you will reciprocate...
http://www.5minutiearrivo.com/

nik ros said...

gambar kat wall cantik la.
seronok nyer dpt blaja mcm2 loghat ni. loghat kat mesia ni pun ni jrg tahu..huhu

Myra Abdullah said...

nik ros : hehe tenkiu kak =D
mmg chantik ni karya2 budak animasi =)

Myra Abdullah said...

Lorena Pizzo : already follow you =D