Saturday, December 4

I LOVE ART.





I LOVE ART.
Art.art.art.
Seni.seni.seni.
Apa itu seni?hurmmm.
Aku tak tahu nape aku sukar glerz benda-benda berseni ni.
Actually all around us is art.
Ciptaan tuhan memang berseni.betul tak?
Dari kejadian Adam & Hawa.
Hingga ke persekitaran dan ciptaan akal fikiran.
Antara sedar atau tidak sahaja.
Bergantung pada diri sendiri.
Seni.
Lakaran halus ini. Benar-benar sebati.
Dalam sel-sel.organ-organ dalam tubuhku.
Sejak lahir. Hahaha..
Cuma aku sahaja endah tak endah.
Sehingga hari itu.ketika itu.
Aku mengemas kamarku.
Sebuah kotak lama.
Kotak yang aku amat kenali.
Cuba mengcungkil isinya.
Aku tersenyum.
Lukisan.buku nota.motif kartun.
Zaman kanak-kanakku berputar kembali.
Sangkaan ku mak telah membuangnya.
Kotak yang ku gelar kotak ‘ajaib’
Aku rindu.drawing block A3.pensil warna luna.
oil pastel.Dan kapal airku.
t-shirt comot.warna air.sudah keras isinya.berus penyapu.
Remaja melekakan aku.terlupa zaman kecilku.
Panorama mengabur mata.hingga terbuta.
Aku lupa.dimana ‘hati’.hidup bersama arus hidup.
Syukur kehadratmu Ilahi.aku temui.
hati’ disini.


No comments: